DaniŽlle Zelisse Coaching
Danielle Zelisse Danielle Zelisse Danielle Zelisse Danielle Zelisse Danielle Zelisse

Werkwijze

 

Coaching
De eerste stap is dat je me belt of mailt. In een eerste telefoongesprek wil ik graag meer zicht krijgen op je vraag en kan jij de vragen stellen die je hebt. Over mij en mijn werkwijze bijvoorbeeld. Dit telefoongesprek duurt meestal een kwartier en hiervoor breng ik geen kosten in rekening. Als we beiden het gevoel hebben dat het klikt, maken we een afspraak voor een intake. Op een locatie naar keuze. Deze intake duurt maximaal anderhalf uur. Hierin verkennen we samen je vraag, bepalen we het gewenste resultaat en schatten we in hoeveel gesprekken we nodig denken te hebben. De ervaring leert dat er minimaal drie en maximaal acht gesprekken nodig zijn. Gesprekken duren meestal anderhalf uur en vinden doorgaans om de week plaats. Dit hangt ook van je vraagstelling af. Soms is het prettiger om meer of minder tijd te plannen tussen twee afspraken.

Assessment doen
In een eerste telefonisch contact verkennen we gezamenlijk de vraagstelling. Gaat het bijvoorbeeld om een selectie vraag of is het de bedoeling om ontwikkelpotentieel in kaart te brengen. Afhankelijk van de vraag stel ik een maatwerktraject voor. In een assessment staan verschillende competenties centraal (bijvoorbeeld overtuigingskracht, leidinggeven, samenwerken, plannen en organiseren, communiceren). Een assessment duurt gewoonlijk ongeveer een werkdag en bestaat uit verschillende onderdelen. Te denken valt aan een interview, capaciteitentests en rollenspellen. Naar aanleiding van de onderzoeksdag stel ik een rapportage op. Deze rapportage ontvangt de kandidaat binnen 5 werkdagen. Opdrachtgevers ontvangen de rapportage na toestemming van de kandidaat. Bij de uitvoering van assessments volg ik de richtlijnen van het NIP.

Assessment oefenen
Als je wil dat ik je help met het voorbereiden van een assessment, dan bespreken we dat in het eerste telefonische contact. Vaak volstaat vervolgens één sessie van anderhalf uur.
Website door TARGET visuele communicatie